Günaha girmeyenimiz yoktur. Her birimizin az ya da çok günahı vardır. Zira kulluğumuzun gereği, günahkar oluşumuzdur. Ama burada dikkat çeken bir husus var. O da şu: Allah Teala Ademoğlu?na ?günaha gir? dememiş ama işlediği her günahtan tövbe etmesini emretmiştir.
Adem (a.s)? den bize kalan miras, günah değil tövbe etmektir. Allah Teala insanlara gönderdiği bütün nebilerle bunu anlatmıştır. Kitap?ta şu konular ele alınmaktadır: