Kitabın takdim bölümünün her bir paragrafının alıntılanması gerekir. Kitabı okumak için açtığım her seferde elim ilk sayfaları çevirmeden kitaba başlamak istemiyor.
“ Gök kubbemizi incitmeden ve kimsenin de incitmesine müsaade etmeden sorumluluk alabilir, yola çıkılabilir ve manaya mülaki olabiliriz. Başkalarına sataşmadan kendi hikayemizi anlatabiliriz. Ele güne kusur bulmadan kendi doğrumuzu yaşayabiliriz. Kötüyü iyilikle savıp düşmanı doğrularımıza utandırabiliriz. Kimseyi ötekileştirmeden kendimiz olabiliriz. Bunlara hayal, ütopya entelektüel romantizm; saf olma… diyenlere iyi doğru ve güzelin asli ; kötü, yanlış ve çirkinin arızi olduğunu anlayabiliriz. Anlatmalıyız”
“Bir şehrin sahipleri üzerinde gezip dolaşıp adım atanlar değil, şehre gönüllerini verip de o şehrin toprağında halen dahi diri bir gönülle yatanlardır…”
Dibinde bir ejderhanın yaşadığı bilinen bir kuyuya inecek bir kahraman bulmak, muhakkak ki dibinde ne olduğu hiç bilinmeyen bir kuyuya inmek cesaretini gösterecek bir insan bulmaktan daha kolaydır…